Fruto




Health Management Platform for University

‹Fruto› is an online platform designed to provide health consultations, appointment scheduling, and self-diagnosis for students and faculty at UNIST.

Goals & Objectives

  • Make it easier for everyone in the UNIST community to access health programs on campus, increasing participation and inclusivity. 
  • Digitize and streamline the UNIST Healthcare Center’s operations using data-driven approaches for better efficiency.

User Feedback

Since its launch in October 2024, users have shared positive experiences, such as:

  • "Self-diagnosis helped me understand my health better." 
  • "Scheduling appointments through ‹Fruto› has made healthcare more accessible and convenient." 
  • "I can now track my health anytime." 
  • "The platform makes the healthcare center feel more approachable." 

How ‹Fruto› Work

‹Fruto› acts as a health self-management tool that connects users and healthcare professionals through a combination of online and in-person services. It aims to help users take better care of their health by making communication and support more seamless.

Built for Innovation

Developed by UNIST, ‹Fruto› is a product of collaboration and innovation. The platform continuously evolves, incorporating creative ideas from various university labs. It uses a co-design approach, meaning healthcare professionals and researchers work together with users to design a platform that meets real needs.

Why ‹Fruto› is Unique

‹Fruto› focuses on early detection and prevention. It provides tools and resources to help users build mental and physical resilience, preparing them to handle challenges more effectively. ‹Fruto› is more than just a healthcare platform—it’s a proactive partner in the well-being of the UNIST community.





대학 구성원을 위한 건강관리 플랫폼
‹프루토(Fruto)›는 UNIST의 학생과 교직원을 대상으로 온라인 건강 상담, 예약 스케줄링, 자가 진단을 제공하는 플랫폼이다. 플랫폼의 주요 목표는 다음과 같다.

주요 목표

  • 캠퍼스 내 건강 관리 프로그램에 대한 접근 장벽을 줄이고, 기관 구성원에 대한 포용성과 참여도를 높이는 것
  • UNIST 헬스케어 센터의 운영 체계를 디지털 및 데이터 중심으로 전환하여 효율적인 관리를 촉진하는 것

사용자 의견

2024년 10월 출시 이후, ‹프루토›는 사용자로부터 긍정적인 피드백을 받고 있다.
  • "자가 진단을 통해 내 건강 상태에 대한 인식을 얻을 수 있었다."
  • "‹프루토›를 통한 상담 예약이 가능해져 접근성과 편의성이 크게 향상되었다."
  • "언제든지 건강 상태를 모니터링할 수 있어 좋다."
  • "‹프루토› 덕분에 헬스케어 센터가 더 친근하게 느껴진다."와 같은 반응들이다.

‹프루토›는 온라인과 오프라인(상담 창구)이 통합된 인터페이스를 통해 사용자와 의료 전문가 간 원활한 소통을 촉진한다. 이를 통해 ‘지속적인 자가(사용자 스스로의) 건강 관리 체계’의 교내 안착을 지향한다.

‹프루토›는 UNIST 내부에서 자체적으로 개발되었다. 대학 내 다양한 연구실과의 협업 프레임워크를 통하여 과학 실험실의 아이디어를 지속적으로 서비스 개선에 반영한다. 이는 UNIST의 과학 및 의료 혁신에 대한 기관의 헌신을 반영하는 것이다. 플랫폼 개발 과정에서 적극적으로 도입한 코-디자인(co-design), 공동-연구(participatory research) 방법론의 적용은 특이할만 하다.

‹프루토›는 건강 문제 해결에만 집중하지 않는다. 구성원들의 건강 문제를 조기에 인식하고 예방적 지원을 제공하여, 정신 및 신체적 회복력을 증진하도록 설계되었다. ‹프루토›를 통해 사용자들은 잠재적 건강 위험에 보다 효과적으로 대처할 수 있다.




Credit

Client
  • UNIST 울산과학기술원

Entire product development process - Budget acquisition, Executive PO/PM, User research, UX/UI design, Service design, Usability engineering, QA, and others
  • OND Lab - UNIST
  • HAI Lab - UNIST


Development
  • Connected 커넥티드

Branding
  • (NO-NAME)PRESS 노네임 프레스

Illustrations
  • Anna Huh 허안나



PROJECTS - Selected

of OND & Hwang Kim (2004~2024)




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